FORMACIÓ CONTÍNUA
Amb aquest curs aconseguireu…
Coneixereu els conceptes de llibres comptables i comptables anuals, normativa i pla general comptable i registre de l’activitat empresarial.
OBJECTIUS GENERALS:
Identificar la comptabilitat com una activitat empresarial i aplicar els conceptes bàsics i la normativa comptable al registre de l’activitat empresarial.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
– Analitzar la comptabilitat com una activitat empresarial, així com interpretar els comptes anuals i els llibres comptables.
– Aplicar la normativa comptable vinculada al Pla general comptable d’una empresa.
– Descriure el procediment necessari per registrar comptablement les operacions de compravenda i les operacions de despeses i ingressos.
CONTINGUTS:
M1. Llibres comptables i comptes anuals.
• Identificació de la comptabilitat com a part de l’activitat empresarial. Activitat empresarial de la comptabilitat. ◦ Ingressos i Despeses. Compte de
Pèrdues i Guanys. Cobraments i Pagaments. Patrimoni empresarial. Masses patrimonials. Balanç de situació.
• Descripció dels llibres comptables. Llibre Diari. Mètode de la partida doble. Llibre Major. Comptes patrimonials i de gestió. Comptes Anuals.
M2. Normativa comptable i Pla General Comptable
• Anàlisi del Pla General Comptable. Marc conceptual de la comptabilitat. Pla General de Comptabilitat i PGC Pimes. Normes de registre i
valoració. Quadre de comptes. Definicions i relacions comptables.
M3. Registre de l’activitat empresarial
• Aplicació comptable de l’impost de valor afegit (IVA). Descripció de l’impost. Comptabilització. Tractament no deduïble. Regularització
comptable.
• Interpretació comptable de compres i vendes. Comptabilització de les compres. Tractament comptable dels proveïdors. Comptabilització de les
vendes. Tractament comptable dels clients. Gestió comptable de les existències.
• Interpretació comptable de despeses i ingressos. Comptabilització de serveis exteriors, tributs i altres despeses de gestió. Tractament dels altres
creditors. Comptabilització d’altres ingressos de gestió. Tractament comptable dels deutors.
HORARI : Divendres 16.00h a 20.00h i dissabte de 09.00h a 14.00h
(Divendres 14/06 15.30h a 20.00h, dissabte 15/06 de 09.00h a 14.30h i divendres 20/06 16.00h fins 20.00h)
DATA INICI: 04/05/2024
DATA FI: 21/06/2024
DURADA: 60h
EXPERT: LIDIA SAMPIETRO RODRÍGUEZ
INSCRIPCIÓ:
Podeu fer la inscripció al nostre centre de manera presencial aportant tota la documentació requerida o fer la inscripció online seguint aquests pasos:
Envia’ns la fitxa d’inscripció ( Annex 1 ) emplenats amb totes les dades + fotocòpia DNI + fotocòpia última nòmina ( si ets treballador), últim rebut d’autònom ( si ets autònom) o demanda ocupació renovada ( si ets aturat) + Currículum vitae
Envia tota la documentació a info@ceop.es i us anirem confirmant la plaça al curs per ordre d’arribada de sol·licituds.
Recordeu que: aquests cursos són prioritaris per a persones treballadores en Règim General i/o Autònoms. Els treballadors de l’Administració Pública i els desocupats tenen places molt limitades ( consulteu al centre per més informació 977252324).
Alguns cursos són MF de Certificats de Professionalitat, per tant en aquests casos també es demanarà còpia de la formació acadèmica ( consulteu al centre al moment de la inscripció).
SUBVENCIONAT PEL CONSORCI PER A LA FORMACIÓ CONTÍNUA DE CATALUNYA I EL FONS SOCIAL EUROPEU
Demanar més informació
Docent:
Lidia Sampietro Rodríguez
Llicenciada en Dret i amb més d’11 anys d’experiència docent impartint formació contínua, formació d’empresa privada, formació ocupacional de les àrees: Dret Civil, Dret Mercantil, Dret Laboral, Dret Administratiu-Turístic, Dret Fiscal i Gestió de Personal, Dret Sindical, Seguretat Social i Dret del Treball, Relacions Laborals, Prestacions i confecció de nòmines, assegurances socials, etc. Exerceix actualment com assessora laboral i comptable del Il·lustre Col·legi Oficial d´Infermeres i Infermers de Tarragona, advocada col·laboradora al despatx JJL ASSESSORS, S.C.P, portant temes laborals de diferents empreses (altes, baixes a la SS, contractes laborals, nòmines, quitances, assegurances socials, acomiadaments, jubilacions, etc.). Al nostre centre ha treballat com a docent de formació ocupacional en els MF Comptabilitat, Tresoreria i RRHH del CP2 Activitats de Gestió Administrativa. També com a docent de formació contínua en els cursos Nòmines i SS nivell 1 i nivell 2, Prestacions de la Seguretat Social i com a docent de repàs de cicles i universitat de comptabilitat i economia.